مسابقات موج سواری در نیکشهر و حومه برای چندمین بار

مسابقات موج سواری بدون هیچ هزینه ای در نیکشهر و کل شهرستان (بخش ها) برگزار میشود .بی سابقه درکشور و حتی دنیا !
این مسابقات نیاز به آب ندارد  ولازم نیست آب باشد چون قند در دل همه در این مسابقات آب میشه. 
البته چند سال است در حال برگزاریست همه شرکت کردند و میکنند چه بسا جان هایی در این مسابقات فدا شده که در آینده یادمان هایی به مناسبت این مسابقات برگزار میگردد.
هر روز اگه خودرو یا موتورسیکلتی داشته باشید با گذر از آسفالت های شهر و شهرستان بخصوص مسیر نیکشهر و چابهار با آن جاده امواجی خودش که می توان مسابقات بزرگترین امواج چند کیلومتری را برگزار کرد، این امواج را دید و از نزدیک حس کرد که نیاز به آب و.... نیست .
مسولین محترم  آیا در این مسیر تردد نموده اید ایا این رانندگان که خودرویی را با اقساط گرفته اند و بدنبال کسب روزی هستند و کسب درامدی ،تا حداقل اقساطشان عقب نیفتد. با این جاده ها نه خودرویی سالم می ماند نه راننده ایی .
خدا نکند مریضی از این مسیر تردد کند ایا به سلامت به مقصد میرسد یا نه؟
مسافرانی که تردد  میکنند هنگام رسیدن به امواج استثنایی به روی همدیگر می افتند و چه کله هایی که به سقف ماشین برخورد نمیکنه!
چه اشخاصی که در این مسیر دچار دیسک کمر شده اند.

مسولین استانی یا بازرسین که همه میگند ازخودشونه و آزمایشی صورت نمیگیره همه چیز با پول حل میشه.

متاسفانه آمار تلفات جانی و مالی روز به روز در این محور (نیکشهر به چابهار) بیشتر میشود اما دریغ از یک تامل و درنگ و نگاه کارشناسی شده به این جاده مرگ!!!

آخه بای دنیا.....به کدامین گناه؟

نمایندگان محترم ،مسولین عزیز !

آیا فدا شدگان باید بیشتر باشد تا بعد به فکر چاره جویی باشیم.

منبع:نبش قبر از وبلاگ ویکی لیکس سابق



پشت پا به نخبگان بومی چرا؟!!!

بعد از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور و همچنین در مقیاس کوچکتر آن به روی کار آمدن اعضای جدید شورا درشهر،نوعی شور شعف در بین جوانان و تحصیلکردگان و حتی نو محافظه کاران بوجود آمد که ناشی از   اعتقاد آنها به تغییر اساسی در مدیریت اجتماعی، شهری و سیاسی داشت که در مقیاس بزرگتر آن کم کم دارد به یاس تبدیل میشود ولی در مقیاس کوچکتر که همان مدیریت شهری است از همان ابتدا شمشیر از رو بسته شد و این شمشیر بستن همانا و از بین رفتن حامیان همانا!!!

چیزی که مشخص است از دست رفتن حمایت شاید به خودی خود مشکل خاصی پیش نیارد!! اما تلاش جهت چوب لای چرخ گذاشتن برای اعضای محترم مدیریت شهری نیکشهر شاید برای شهر و مردم گران تمام شود.

اما چرا سنگ اندازی ؟ چرا همه برای پیشرفت شهر تلاش نمیکنیم و به فکر پیشرفت فردی هستیم،یک مسئله اصلی که در اینجا مشاهده میشود پس از انتخاب و معرفی شهردار نیکشهرتوسط اعضای محترم شورا موجی نارضایتی در بین مردم بوجود آمد که موجب شد آن شور و شعف اولیه که پس از به روی کار آمدن اعضای جدید مدیریت شهری در بین آنها بوجود آمده بود از ریشه خشک شود.اما واقعا ما چرا اینگونه ایم ؟چرا اینقدر منافع شخصی برایمان ارزشمند شده؟

اما چرا ما که اینقدر ادعای نخبه پروری در شهرمان داریم و حتی مدیر به دیگر شهرهای استان صادر میکنیم در سپردن مدیریت شهری به این نخبگان دست و دلمان میلرزد؛و آن چیزی نیست جزء نفاقی که در شهر وجود دارد همه در ظاهر دوست و در باطن چیزی شبیه چرچیل وگرنه دلیلی بر عدم انتخاب یک مدیر لایق از شهر خودمان وجود نداشت. چون اعضای جدید محترم مدیریت شهری فکری جزء پیشرفت شهر را نداشته اندکه دست به این انتخاب زده اند ولی این را فراموش کرده اند که در این شهر هر کاری بکنند مردم باز آنها را ناتوان می نامند چرا که اگر شهردار خوب عمل کند آنها خواهند گفت خود شخص شهردار توانمند بوده و اگر شهردار بد عمل کند میگویند شورا مقصر است که وی را انتخاب کرده است .پس همان بهتر بود که به خاطر حرف مردم شهردار انتخاب نمیکردند .

اما ما امیدواریم که شهر نیکشهر پیشرفت داشته باشد و در کنار آن نخبگان نیکشهری نیز به پیشرفت های خود در استان و کشور ادامه بدهتد.

صحبت زیاد است اما تاریخ گواه همه چیز بوده و خواهد بود.

شهر دسیسه :نیکشهر

نمیدانم تا حالا با نگاهی دیگر به شهر نیکشهر نگریده اید یا خیر،پیشنهاد میکنم بنگرید و کمی تامل کنید که چرا ما اینگونه ایم، مردمی در ظاهر دوست و در باطن چیز دیگری غیر از دوست !!! واقعا چرا اینگونه ایم، یکبار نشد که در این شهر سخن از دسیسه فلان مردم و قوم برا فلان مردم قوم نباشد، اما انسان در این عجب هست که همه در ظاهر محترم و روشنفکر اما در باطن چیزی شبیه چرچیل انگلیسی!!!!

نیکشهر از گذشته های دور اینچنین نبوده و شهر نیکان بوده، چنان که این نیکشهریان بوده اند که یاری رسان مردم روستا نشین و عشایر نزدیک به نیکشهر در زمان قحطی بوده اند،این نیکشهریان بوده اند که مهمان نوازیشان در قبال مردمی که در این چند دهه شهر نشین شده اند، زبان زد خاص و عام بوده است.

اما چقدر دور و زمان بدی شده است ، این مردمی که روزگاری نان و نمک مردم نیکشهر را خورده اند، فکری جز ناکامی این مردم شریف را ندارند، در صورتی که نیکشهریان فکری جز آبادانی شهر و دیارشان را ندارند نه فقط برای خود بلکه برای همه مردم شهر .

همیشه اینگونه بوده است که وقتی مدیری  نیکشهری در سطح مدیریت شهری و همچنین مدیریت عالی شهر به روی کار بوده. آنچنان برای وی سنگ اندازی شده که عطای کار را. به.  .   لقایش بخشیده هست،

به هر حال مردم این رسمش نیست، این شهر برای همه هست نه فقط نیکشهریان، پس بیاید دست از بد اندیشیدن در قبال نیکشهریان بپرهیزیم.

جای خالی نیکشهریان در بین برترین های کنکور سراسری!!!

با اعلام نفرات برتر کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی مشخص ؛ متاسفانه دانش آموزان نیکشهری و توابع همچون سال های گذشته در بین برترین های کنکور کشور که نه؛ در بین برترین های مناطق هم نه؛ حتی در بین مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه و تربیت معلم  جایی ندارند.

این در حالیست که در بین نفرات برتر کنکور سراسری سال 92، میتوان چهره هایی را از شهرستان هایی همچون قوچان، قم، مبارکه، ارومیه، شیروان و ... یافت و در این میان شهرستانی همچون ممسنی استان فارس دارای دو سهمیه در بین برترین ها بوده و دو دانش آموز این شهرستان رتبه چهارم گروه علوم ریاضی و فنی، و رتبه دهم گروه علوم تجربی را کسب کرده اند.

تردیدی نیست که فرزندان نیکشهری در زمینه های مختلف اعم از ورزشی، فرهنگی و ... جزو شاخص ترین ها بوده و از لحاظ بهره هوشی، می توان دیار نیکشهر را از سرزمین های سرآمد دانست.

لیکن آنچه که سبب می شود در سالیان متوالی، شاهد عدم حضور چهره ای از سرزمین نیکشهر در بین برترین های بزرگترین رقابت علمی کشور نباشیم، موضوعی است قابل توجه که می بایست با برگزاری نشست های تخصصی در جهت یافتن پاسخ و چرایی آن کوشید.

تدوین برنامه کاربردی به جهت کسب رتبه های برتر توسط فرزندان این دیار و تلاش جهت اجرایی شدن ریزبرنامه های مدنظر با برگزاری دوره های تخصصی و فوق برنامه جهت دانش آموزان،  افزایش امکانات کمک آموزشی مدارس، افزودن به توان علمی دبیران، و ... از مسائلی است که مطمئنا برنامه ریزان می بایست آن را مدنظر داشته باشند.

در این بین دور نگاه داشتن آموزش و پرورش از گردبادهای سیاسی و تاکید بر نقش آموزشی و علمی این نهاد، و لحاظ اصل شایسته سالاری، نکته ای است اساسی که می تواند سبب ساز ارتقا کیفی فعالیت های این نهاد شود.

سرقت در شهر نیکشهر

بازنشر:مطلب 91/3/21

مدتی است که دزدان مردم شهر نیکشهر را کلافه کرده اند و سرقت های مکرر امان مردم را بریده است. تا آنجایی که خطبه های نماز جمعه دیروز در همین رابطه بود. بسیاری از شهروندان نیکشهری از افزایش روز افزون دزدی ها در نقاط مختلف شهر نیکشهر شکایت دارند.

همه روزه چندین مورد دزدی های مختلف در شهر نیکشهر توسط سارقان دیده می شود و هیچ توجهی از سوی متولیان امر نیز صورت نمی گیرد. در همین حال همه میدانیم اکثر دزدی ها در سطح شهر نیکشهر کار افراد معتاد است.

چند روزی میشه که در شهرمان خبرهای گوناگونی در رابطه با دزدی می شنویم و اخباری مبنی بر سرقت موتور و تخریب و دزدی محصولات باغ ها و... از محلات شهر نیکشهر به گوشمان رسیده است.

همه روزه هم که میشنویم چندین راس بز و گوسفند و حتی گاو با آن عظمت!! توسط افراد ناباب به سرقت رفته است.!! 

البته این دزدی ها مثل اینکه در شهر عادی شده از دزدی منازل و مغازه ها گرفته تا سرقت موتور سیکلت ، بز و گوسفند، سیلندر گاز تا دزدی دمپای و کفش دزدی وهمچنین دزدی مصالح ساختمانی از ساختمان های در حال ساخت و هر چیز دیگری که در دسترس شان باشد. تا آنجا که وقتی برق می رود اول ببینید کابل برق رو قطع نکرده و ندزدیده باشند و بعد از آن اقدام به زنگ زدن به اتفاقات برق بکنید البته اگر پاسخی ازآنان شنیدید.!!!

اما این سرقت ها تا به اینجا پایان نیافته بلکه روند رو به رشد به خود گرفته است. ولی متاسفانه هنوز خبری از دستگیری سارقان نیست!! مردم شهر انتظار دارند دستگاه های ذیربط هر چه سریعتر این ناامنی را در نطفه خفه کنند و دزدان را به دستگاه عدالت بسپارند.

آیا این روند دزدی های اخیر در شهر عجیب نیست؟

اینها حکایت از جرایمی سازماندهی شده دارد، تا شهر نیکشهر رو ناامن جلوه دهند!؟

لذا از تمامی سازمانهای ذیربط و مسئول خواهشمندیم که هر چه سریعتر ریشه و بنیان این جرایم را شناسایی و از بین برده و امنیت و آسایش را به شهر بازگردانند.

بررسی نقش منطقه آزاد چابهار با تاکید بر توسعه شهری

کشور ما ایران یکی از کشورهایی است که سعی دارد با گام های استوار در صحنه توسعه صنعتی گام بردارد و فاصله خود را با کشورهای صنعتی جهان هر چه کمتر کند. ایران با دارا بودن پتانسیل های فراوان و متنوع اقلیمی مانند وجود دریا در شمال و جنوب و قرار داشتن در سر راه مسیر های ترانزیتی اروپا-آسیا، توانایی حرکت و پیشرفت در این زمینه را دارا است و در این راستا یکی از مهمترین عوامل موثر در زمینه توسعه، ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی می باشد.

مناطق آزاد (Free Zones ) در دنیا به عنوان پنجره ای برای همگامی و هم پیوندی اقتصادی کشورها با اقتصاد جهانی، ایجاد رشد و تحول در صادرات و بهرمند شدن از سرمایه های داخلی و خارجی  جهت دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی، ایجاد و اشتغال و انتقال تکنولوژی ایجاد شده اند. تحول اقتصادی قرن 21 به گونه ای در حال تکوین است که نمی توان بدون ورود به بازار جهانی چشم امید به توسعه پایدار دوخت و هم اکنون بسیاری از کشورهای در حال توسعه، پیمودن مسیر آشتی با اقتصاد جهانی را از دریچه مناطق آزاد تجاری تجربه می کنند، دریچه ای که می تواند برتری های بالقوه کشورهای در حال توسعه را به بالفعل تبدیل کند.

در این راستا امروزه منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با توجه به جایگاه خاص در بعد ملی به عنوان راهکار « توسعه محور شرق » و در بعد فرا ملی به عنوان « پل ارتباطی کشورهای آسیای میانه و کشورهای جنوب شرق آسیا » ، در طراحی سیاست های کلان اقتصادی کشور، توجه جدی و بیش از پیش مسئولان نظام برنامه ریزی را می طلبد و نظر به اهمیت استراتژیک منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی در ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی از سویی و تلاش وافر بنادر آزاد کشورهای رقیب و همجوار در تسلط بر بازارهای منطقه و جذب سرمایه گذاری های خارجی از سوی دیگر، تحقق اهداف کلان اقتصادی در محور شرق کشور را نیازمند تخصیص منابع کافی و لازم نموده است تا منطقه آزاد چابهار به عنوان پایگاه توسعه بتواند نقش خود را در جهش اقتصاد ملی به درستی ایفا نماید.

بندر زیبای چابهار در منتهی الیه جنوب شرقی کشور و در پهنه ساحل دریای عمان واقع شده است. بر اساس آخرین اعلام سازمان ملل متحد، چابهار از میان سه شاهراه شمال-جنوب بهترین مزیت ترانزیتی را در جهان داراست و به علت موقعیت ویژه ساحلی و لنگرگاهی یکی از ده بندر مهم جهان است که قابلیت تبدیل به یک بندر بزرگ (مگاپورت) را داراست. تاسیس منطقه آزاد چابهار در این منطقه محروم و مستعد بی شک نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان سیستان و بلوچستان و محور شرق کشور محسوب می گردد.

در سالهای اخیر قابلیت های اقتصادی منطقه چابهار از جنبه های گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و بر این اساس طرحهای متعددی پیشنهاد گردیده که عمداتا در منطقه شهری به اجرا گذاشته شده اند. یکی از این برنامه ها که با هدف تحول در وضعیت اقتصادی- اجتماعی منطقه چابهار مورد پذیرش و تایید طرح آمایش استان قرار گرفته، ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی در بندر چابهار است. محرومیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان از یک طرف و موقعیت جغرافیایی چابهار از طرف دیگر علت اصلی پذیرش این مسئله بوده است . زیرا مطابق برآوردها  ایجاد بندر آزاد در چابهار تسریع روند رشد صنعتی در استان، جذب نیروی استانی متخصص، جذب سرمایه های بومی و خارجی از استان در بخشهای تولیدی و خدماتی و نهایتا افزایش اشتغال و رونق وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته است. منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بر مبنای اهداف، استراتژی ها و راهبردهای مدون خود، اقدام به استخراج اولویت های توسعه ای منطقه، بر اساس انجام مطالعات مقدماتی هر یک از زیر بخش های توسعه ای و تهیه طرح های تفصیلی در آن بخش ها و متعاقب آن ایجاد زیر ساخت های لازم در هر بخش نموده است.

در این راستا شهر چابهار بیشتر به دلیل فعالیتهای مربوط به توسعه و عمران و رونق مبادلات مرزی و نیز توسعه و گسترش فعالیتهای بندری به مثابه بندر آزاد تجاری در محدوده شهری از رونق به سزای برخوردار است که به صورت کانون مهم جذب جمعیت در منطقه تبدیل گشته است.



صفت برتر امروز انسان :پول و سرمایه!!

در دنیا متجدد امروزی خود پسندی جای تمام آن صفات پسندیده انسانی را گرفته است ؛افراد فقط به خود فکر می کنند ,حاضرند در هر شرایطی به خود برسند به پول برسند ,هدف انسان امروزی جمع کردن سرمایه شده است در راه رسیدن به این هدف چه ارزشهای مهم و بنیادی انسانیست که وسیله این هدف قرار می گیرند صفات انسانی که طی قرنها بدست آمده اند امروز وسیله برای جمع کردن پول و سرمایه میشوند .

امروز افراد برای اینکه به سرمایه برسند در مسیر راه هر چه را که مانع بدانند از بین می برند حال آن مانع شرف انسانی باشد برای جامعه امروزی مهم نیست که چه چیز های مهم و پایه ای زندگی بشری در اوضاع فعلی دارد از بین میرود که دیگر هیچ وقت بدست نمی آیند.

امروز صفات برتر انسانی در زندگی انسان کارایی ندارند ؛امروز صفات برتر بشر مانع رسیدن به پول و سرمایه اند که به همین خاطر دارند له میشوند و جوانان امروزی نمیدانند که همچنین صفاتی در زندگی انسانها بوده است.

در این برهه از تاریخ بشر هرچه که از قدیم همراه انسان بوده است و در بدترین شرایط و اوضاع  تاریخی از آنها دست برنداشته اند و حاضر به صدمه خوردن این صفات نشده اند اما امروز صفات جدیدی بر صحنه روزگار ظاهر شده اند ؛ امروز صفت برتر انسان جمع کردن سرمایه است ؛به رخ کشیدن توانایی فردی است؛مطرح کردن خود فرد در جامعه است و می خواهد بهترین باشد,حتی حاضر نیست که اولاد او در این توانمندی شریک شوند.!!

چه بخواهید چه نخواهید صفت برتر انسان امروزی جمع کردن سرمایه و مطرح ساختن یک شخص است.در جامعه امروز انسان برتر که صفت انسانیت به وی میرسد ؛کسی است که سرمایه دار باشد.

شورای قصرقند و دغدغه شرح وظیفه ای به نام انتخاب شهردار

نظرات یک شهروند قصرقندی

در طی مدت باقیمانده برای روی کار آمدن شورای جدید در شهر قصرقند اکثریت مردم و جوانان تحصیلکرده این دیار دغدغه ای دارند به نام انتخاب شهردار اما تنها کسانی که دغدغه ای برای انتخاب شهردار ندارند اعضای محترم شورای شهر میباشند که البته انتظاری هم از آنها نمیرود!!! چرا که اینقدر سرشان بعد از انتخاب به عنوان سمت پرطمتراق شورا شلوغ شده است  که یکی در دفتر پیشخوان و یکی در انبار دارو و دیگری در انبار کتاب یکی خانه نشین و دیگری دفتر نشین و چشم انتظار مشاوران!!! که در اینصورت دیگر وقتی برای جلسه و شور جهت انتخاب شهرداری توانمند ندارند.

البته از گوشه و کنار هستند افرادی که اسمشان  برای شهردار شدن شنیده می شود  البته  بیشتر جهت کسب شهرت در شهر می باشد. و گرنه برای شهر قصرقندی که به نوعی توانمند ترین شهردار استان زمانی در آنجا مشغول به خدمت بوده است شنیدن این اسامی از گوشه و کنار یک نوع برگشت به عقب می باشد.

انتظاری که اعضای محترم شورای شهر می رود بیش از این است که میبینیم . ما داریم در شهرستان قصرقند جوانان مستعد ؛تحصیلکرده ؛با دانش؛فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ,که حتی در شهر های دیگر توانسته اند خود را ثابت کنند ؛اما در شهر و دیار خود هیچ گونه احترام و توجهی به آنها نشده است.

اعضای محترم شورایی که انتخاب آنها نه بر فاکتور لیاقت بلکه بر فاکتور قومیت استوار بوده است نباید فراموش کنند که برای شهری دارند شهردار انتخاب می کنند که قریب به یک قرن دارای شهرداری بوده است و این جایگاه ؛جایگاهی نیست که حتی اسم هر کسی را برای نامزدی این پست بر سر زبانها انداخت ؛و این را بدانند که دارند برای مرکز شهرستان قصرقند شهردار انتخاب می کنند نه دهیاری برای روستای پاسک !!!!!


روز خبرنگار در بایکوت خبری خود خبرنگاران نیکشهر

روز 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار است؛ قشری که با سختی ها و شرایط خاصی روبرو هستند که در سراسر ایران همه ساله گرامی داشته میشود ؛اما در شهرستان نیکشهر از مسولین زحمت کش که انتظاری نمیرود اما از خود وبلاگ نویسان ؛ خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه حداقل انتظار تبریک این روز به یکدیگر میرفت و حداقل اینکه از همدیگر یک تقدیر و تشکر خشک و خالی میکردند. اما متاسفانه این روز  همچون مطالب نوشته شده اخیر در این وبلاگ در بایکوت کامل خبری توسط فعالین عرصه رسانه سپری شد!!  چی میشد از رستم کریمی تقدیر و تشکر میکردند که به نوعی بنیانگذار خبرنگاری در نیکشهر میباشد و  بی ریا در حد یک مدیر شهری در حال خدمتی به شهر است که آیندگان خواهند فهمید خدمت این مرد شریف را .چرا از ویکی و مدیرش آقای رضاییان که برای اولین بار حقایق رو بی پرده و بدون هیچ ترس و واهمه ای از کسی برای مردم بازگو کرد تقدیر نمیکنیم ؛مردی که خوشبختانه خود ایشان عضوی از شورا نیز شده اند و میتوانند بهتر از گذشته به مردم شریف نیکشهر خدمت کنند مردی با لیاقت و مردم محور!! نه مسوول محور!! . ما چرا از جواد صادقی که امیدواریم هر چه زودتر سلامتی خودش را بیابد غافل شده ایم که با آن وضعیت و حتی بعضی مواقع در تخت بیمارستان فکری جز حل مشکلی از مشکلات مردم و بازگو کردن آن برای مسوولین ندارد.

ما در سطح شهرستان نیکشهر از این نمونه ها زیاد داریم ولی چون این سه وبلاگ و سایت فعالیت بیشتری دارند در زمینه اطلاع رسانی اسم این عزیزان رو بردیم وگرنه زیاد هستند از این دست افراد زحمت کش عرصه رسانه در سطح شهرستان نیکشهر.

انتخاب شورا در نیکشهر بر اساس قومیت یا لیاقت!!!!!!!

همانطور که میدانید تا کمتر از یکماه دیگر اعضای جدید شورای شهر حکومت را در شورا تحویل خواهند گرفت و در لفظی عمومی بر مسند قدرت خواهند نشست.اما آنچه که در این دوره به وقوع پیوست یک حماسه ای سیاسی بود که در هیچ دوره ای بدین صورت نبوده است؛اما سوالی که پیش می آید این است؛ چطور شد که اینطور شد ؟

جواب سوال روشن است چون ما در شهری زندگی میکنیم که قومیتی است و طایفه های مختلفی در آن زندگی  می کنند؛ که این ویژگی در مناسبات اجتماعی و سیاسی نمود بیشتری پیدا می کند. و در دوره اخیر انتخابات شورای شهر شاهد آن نیز به شکل پر رنگ تری بودیم وکسانی به روی کار آمدند که اتحاد طایفه و حمایت همه جانبه قوم خود را در پشت سرشان داشتند .

با همه احترام به دانش و لیاقت  کاندیداهایی که پیروز واقعی انتخابات بودند؛عامل پیروزی آنها در وهله اول نه لیاقت آنها بلکه انسجام و اتحاد قوم آنها بوده است.چرا که بوده اند افراد با لیاقتی در بین کاندیداها چون پایگاه مردمی و اجتماعی ضعیفی در شهر داشته اند,موفق نشده اند؛ چون رای دادن و انتخاب شدن در شهر نیکشهر نه با فاکتور لیاقت بلکه با فاکتور قومیت عجین شده است.

و در اینجا سخنی که پیش می آید احترام به مردمی است که بیشترین آرا از جانب آنان بوده است چرا که حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند :میزان رای ملت است. در  قوم و حزب ها افراد با لیاقت وجود دارد که نباید آنها رو نادیده گرفت ولی همانطور که رییس جمهور منتخب افراد توانمند و کاردان و متخصص از حزب  و نزدیکان خودش را روی کار آورد در این جا هم این انتظار از شورا جدید  وجود دارد که اینچنین عمل کند.

پس هر گونه بی توجهی به پیام این مردم که در انتخابات به آنها رای داده اند و نسبت به آنها بی تفاوت نبوده اند خیانتی است نابخشودنی و این حق الناسی است که بر گردن آنهاست .و با این روند انتخاباتی که در شهر نیکشهر رواج دارد که قومیت مداری است نه لیاقت مداری ؛با احترام به آنها, هر کس دیگری جای پیروزان واقعی انتخابات شورا بود نیز مطمئن باشید پیروز میشد.

امیدوارم بتوانیم با مطالبی هر چند غیر کارشناسی کمکی به پیشرفت شهر همانند نیاکان سرافرازمان داشته باشیم.

شورا نیکشهر و انتخاب شهردار سخنور یا متخصص و مجرب

در یک ماه مانده به شروع بکار چهارمین دوره شورا اسلامی زمزمه در مورد انتخاب شهردار نیکشهر به اوج خود رسیده است که مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهرداری توانمند برای توسعه حوزه های عمران شهری است , در حال حاضر شهر نیکشهر از نظر مدیریت شهری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و می توان با انتخاب شهرداری شایسته و توانمند این وضعیت را بهبود بخشید. آیا اعضای محترم شورا که با هزار و یک امید مردم به آنها رای داده اند در انتخاب شهردار رویه انتخاب فرهنگیان و سخنوران را پی خواهند گرفت یا در یک حرکت جدید افراد متخصص یا مجرب را به روی صحنه خواهند آورد .در این چند روزه تقریبا اسم همه  به عنوان شهردار به روی زبان مردم چرخیده است که البته این هم یک نوع کسب شهرت در شهر ماست. اما آیا اجرای طرح توسعه و عمران شهری فردی فرهنگی میخواهد!!!!!

در طول عمر نه چندان زیاد شهرداری نیکشهر در هیچ دوره ای شهرداری ندیده ایم که تحصیلکرده رشته های مدیریت شهری یا  عمران وشهرسازی باشد تا از دوره کوتاه خدمت در شهر نصف آن را صرف یادگیری اصول و قواعد مدیریت شهری یا شهرسازی نکند ؛اصلی ترین مشکل شهر ما در حال حاضر عمران شهری است که لازمه آن پیاده شدن هر چه سریعتر طرح جامع شهری نیکشهر می باشد که متاسفانه ما هنوز در خواندن نقشه طرح جامع مشکل داریم چه برسد به اجرایی کردن آن!!!! شهرداری جای سخنوری نیست جای عمل و کار است.

نمیدانم چه راز پنهانی وجود دارد که با این همه ساخت و ساز در شهر نیکشهر درآمد شهرداری هر روز کمتر از دیروز هست واقعا جای سوال دارد؛که البته مشکل اصلی در این مورد عدم آشنایی شهردارانی است که روی کار می آیند؛می باشد.وگرنه شخصی که تحصیلکرده همین رشته باشد دیگر توسط یک زیر دست رو دست نمی خورد دیگر!!!!

سخن من با اعضای محترم شورای شهر است که این را بدانند اصلی ترین و مهمترین وظیفه آنها انتخاب شهردار است چرا که شهردار آیینه تمام نمای شورا میباشد. اما در شهر نیکشهر همیشه اینگونه نیست.اگر در تمام دوره هایی که شهردار توسط شورای شهر انتخاب شده نگاه کنیم متوجه میشویم هر زمان شهرداری خارج از حزب شورا  روی کار آمده باشد  اگر عملکرد خوبی داشته مردم گفته اند این که از روی کارایی شهردار بوده نه شورا اما اگر بد کار کرده باشد مردم شورایی که وی را انتخاب کرده زیر سوال برده اند منظور من این است اعضای محترم شورا تحت تاثیر حرف مردم دست به انتخاب نزنند. مسئله دیگر شهرداری انتخاب کنند که نیکشهری و توانمند باشد چرا که در همه جا همینگونه هست مثل مثال معروف کبوتر با کبوتر ؛باز با باز!!!!!

اعضای محترم شورای شهر نیکشهر  هیچ موقع یک فضا پیما روسی یک فرد آمریکایی رو به فضا پرتاب نمیکند!!! و  همچنین یک فرد عادی را که صرفا روسی باشد نیز که به فضا نمیفرستند بلکه یک فضانورد کار کشته و ماهر رو به فضا میفرستند!!!!

همیشه میگفتم جدی نگیرید ولی این دفعه کاملا جدی بگیرید.


اعتراضات گسترده علیه منتخبین مردم

همیشه قبل و بعد از انتخابات شورای شهر حرف و حدیث های فراوانی بوده و هست اما من به یاد ندارم که در هیچ دوره ای به این شدت اعتراضات گسترده و مهندسی شده ای انجام گرفته باشد .اعتراض از طریق قانون حق همه هست اما به این صورت که به عوامل اجرایی و هیات نظارت شهرستان اتهام زده شود که از افرادی خاص جانبداری کرده و در آرای مردم برای انتخاب شورایی که جزء جنگ و درگیری برای اعضای آن ندارد دست برده اند؛ واقعا جای تأمل دارد؛احتمالا عضو شورا شدن برای این افراد که در پشت پرده مهندسی این اعتراضات را به عهده دارند سود و منفعتی بیشتر از آنچه که ما فکر میکنیم دارد وگرنه به آرای مردم احترام می گذاشتند.کما اینکه آرایی هم که خود بدست آورده اند از صدقه سری حضور حداکثری مردم غیور روستا نشین سطح شهرستان نیکشهر بوده است.

واقعا زشت است به اعضای محترم و نجیب هیات اجرایی و نظارت اتهام تقلب به نفع شخص دیگری زده شود ؛مگر نه اینکه انتخاب افراد برای این کار با بررسی ها و تحقیقات همه جانبه انجام میشود؛نحوه اعتراض اینطور نیست که با آبروی این عزیزان در شهر بازی بکنیم و من در سکوت این اعضا به این نوع اتهامات متعجبم ؛این اتهام آنچنان سنگین هست که مطمیئنیم هیچ کدام از مردم شریف نیکشهر حتی یک لحظه هم به آن فکر نکرده اند .و این آقایون با شایعه پراکنی در این خصوص دست به عمل خطرناکی زده اند و آن هم  زیر سوال بردن سازوکار انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد,که امیدورایم مسئولین ذیربط و دلسوز یکبار برای همیشه قاطعانه در برابر این نوع اعتراضات موضع گیری کنند.که اگر این روند اعتراضات ادامه داشته باشد برای انتخابات بعد یک بدعت و رسم میشود که صبح بعد انتخابات همه کاندیداهابه فرمانداری بیایند و از تمکین به قانون سر باز بزنند.

و ما به جای اینکه خدا رو شکر کنیم که سازوکار انتخابات در شهرمان در چهارچوب قانون انجام شده است و هیچ مشکل و موردی همانند درگیری انجام شده در حوزه های انتخابیه ایرانشهر که منجر به کشته شدن 3 نفر شده است نداشته ایم,و خودمان دست به متشنج کردن شهر قانونمند نیکان میزنیم.و شاهد تلاش در جهت اختلاف اندازی بین اقوام شهر هستیم تا 4 سال پر تنش را داشته باشیم .و این میشود همان ضرب المثل که میگویند تفرقه بنداز و حکومت کن و با اینکارهایی که بعضی از آقایون که سالیان درازی عضو شورا بوده اند انجام میدهند کم کم مشخص میشود که این ضرب المثل فقط شامل حال انگلیسی های بدبخت نمیشود و بعضی دیگر رو هم میشه وارد این ضرب المثل کرد.


انتظار شق القمر از شورا نداشته باشید

حالا بعد از انتخاب اعضای جدید و محترم شورای شهر نیکشهر ؛شرایط به گونه ای هست که شادی و شعف فراوانی رو در شهر و بین مردم شریف نیکشهر شاهد هستیم که امیدواریم این شادی منجر به بالا رفتن بی مورد انتظارات از اعضای شورا نشود که حل معظلات و مشکلات شهر که بخصوص در دوره قبل و در واقع با ناکارآمدی و بدون تعارف با انجام دعواهای بچه گانه بین اعضای دوره قبل که هزینه های سنگینی برا شهر داشت بوجود آمده را در کوتاه ترین زمان انجام دهند؛

بلکه باید انتظار کار کارشناسی و برنامه محور برای شهر را از این عزیزان داشت و امیدواریم برای اولین بار شاهد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای پیشرفت شهر باشیم ،و همچنین از کارهای عوام فریبانه و ظاهری همانند آسفالت کوچه ها به صورت غیر اصولی جلوگیری شود.امیدواریم قوم گرایی دوره پیش جای خود را به شایسته سالاری در مدیریت شهری بدهد.

که همه این کارها نیاز به وقت و زمان و تلاش مضاعف دارد؛و البته وظیفه شهروند نیکشهر و مردم نیکشهر!!حمایت و کمک به شورا و شهرداری به حل معظلات شهری میباشد؛نه اینکه انتظار این رو داشته باشیم  راهی که در این سالها به کج رفته ایم با یک ماه یا دو ماه به مسیر سابق برگردد.و در پایان به قول این گجرا انتظار شق القمر نداشته باشیم.

احترام به منتخبین مردم و تمکین به قانون

به احتمال زیاد شما هم وقتی روز بعد از انتخابات اسامی منتخب مردم با عزت نیکشهر را دیدید تعجب کردید و شاهد افرادی در لیست منتخب مردم بودید که همگی برای اولین بار عضو شورا شده اند و اگر به ترکیب آن هم نگاهی بیاندازیم نکته ای که بیش از همه به چشم میاد حضور تمامی اقوام و طوایف ساکن در نیکشهر در آن می باشد(حاکم ؛رییس؛گریب؛میر) که میتواند برای شهری همانند نیکشهر که حضور طبقات اجتماعی مختلف در آن چشمگیر است مفید باشد.

و همچنین در این دوره شاهد این هستیم فرد بزرگ و محترمی که 14 سال برای مردم نیکشهر در کسوت شورایی خدمات ارزنده ای انجام داده است در این دوره رای لازم را نیاورده و این فرد به آرای مردم احترام گذاشته و هیچ اعتراضی نسبت به میزان آرای خود نداشته  است کما اینکه بزرگترین شکست سیاسی خود را تجربه کرده است؛ و با آن بزرگی به قانون تمکین کرده هست.

اما فردی که تنها سابقه یک دوره عضویت را داشته ؛ که آن عضویت را هم بر اساس پایبند نبودن به ائتلافی که در دوره قبل در آن حضور داشته بدست آورده هست؛به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تمکین به قانون بی توجه بوده و به خاطر عضویت در شورایی که حضور دوره پیش وی هیچ ثمری برای شهر نداشته هست ؛خود را در برابر قانون قرار داده هست و در شهر نیکشهر که همیشه نمونه یک شهر قانونمند بوده است علم بی قانونی و عدم تمکین به قانون را بر پا کرده ؛که امیدواریم مسئولین دلسوز شهرستان هرچه زودتر و قاطعانه جواب این گونه اعتراضات را بدهند تا دیگر فتح بابی برای اعتراض این گونه افراد که فرصتها را به خوبی طالب میشوند!!!!!! ؛نشود.

 بیاییم شیرینی این حماسه سیاسی را در کام مردم شریف نیکشهر تلخ ننماییم .

ما تشنه گان قدرتیم ؛نه شیفتگان خدمت

خواهشاً شعار ندهید ؛بس هست دیگر؛ خودمان بهتر از هر کس دیگری میدانیم که همه انسانها تشنه شهرت طلبی و کسب نفوذ و قدرت هستند , چرا که ذات انسان های امروزی اینچنین هست و گرنه یک شیفته خدمت می تواند در محل کار خویش هم خدمت کند ؛چطور به ارباب رجوعانی که از همین شهر و دیار هستند وقتی به ادارات محل خدمتمان می آیند درست و حسابی جواب نمیدهیم بعد برای یک عضو شورا شدن ادعای خدمت میکنیم ؛آن هم شورای دست و پا بسته نیکشهر !!!

آخر چرا اینقدر تظاهر نمایانه ؛ همه دیگر شعاری به جز صداقت در گفتار ندارید آقایون کاندیدا ,مواظب باشید یه وقت از سر صداقت زیادی در این جامعه پر از دروغ و دورویی و نیرنگ طرد نشوید ,اساسا مردم ما به صداقت رای نمیدهند به ثروت رای میدهند پس هی نگویید صداقت در گفتار بگویید مزنه چند؟

خودمانیم برای این رایزنی های انتخاباتی چقدر قول رای از قوم و فامیل خودتان به این وآن داده اید  تا صداقت در گفتارتان را نشان دهید؛آن هم از نوع الکی اش !!!

مردم ما دیگر به مردی از جنس مردم و صداقت در گفتار و بلاغت در گفتار و از این جور شعار ها  کاری ندارند مردم به سواد و ادب و احترام کار دارند ،مگر میخواهید به قول معروف فضا پیما بفرستید هوا که اینقدر شعار در حد شورای شهر تهران می دهید.

زیاد جدی نگیرید!!!!!!!!! پوکته حبر است دیگر(در ضمن میدونم مثال فضاپیما بی معنی بود ولی زیاد سخت نگیرید)

شهر ستیز و جدل

تا حالا به این موضوع دقت کرده اید که شهر نیکشهر در ستیز و جدل های اجتماعی و سیاسی در بین قوم های مختلف ساکن آن سرآمد دیگر شهر های اطراف هست البته منظور ما رقابت پنهانی است که وجود دارد و اگر مثل دیگر شهرها در ظاهر بود مشکلی نبود و این جنگ پنهان به مراتب خطرناک تر از یک جنگ ظاهری است.رقابتی که نشانی از یک رقابت سالم ندارد و بیشتر شبیه به یک رقابت کینه توزانه دارد ؛و چیزی که از همه بیشتر آدم را اذیت میکند رفتار در ظاهر هست که بسیار خوب وسنجیده می باشد ؛البته منظور ما این نیست که در ظاهر به یکدیگر بی احترامی کنیم بلکه مقصود ما این هست که در باطن با یکدیگر خوب باشیم ؛چه کسی هست که از احترام و مهماندوستی مردم نیکشهر در قبال مردم روستاهای اطراف و سطح منطقه نیکشهر خبر نداشته باشد و حتی در زمان خشکسالی و قحطی در مناطق اطراف این نیکشهریان بوده اند که به کمک این افراد شتافته اند و حالا بعد از گذشت سالها این مردم را که از اطراف به شهر کوچ کرده اند و کار و کاسبی در شهر به پا کرده اند چه شده است که چنان کینه ای به دل دارند که از هر نوع ضربه خوردن مردم نیکشهر خوشحال و از هر نوع پیشرفت آنان در جامعه ناراحت میشوند.

تا کی این جنگ پنهان ادامه خواهد داشت ؛رقابتی که در تمام زمینه ها شکل گرفته چه در تجارت باشد و چه در مدیریت شهر ؛که همین انتخابات شورای شهر نمونه بارزی از این جدال هست که همانطور در بالا گفته شد یک جنگ پنهان میباشد نه یک رقابت سالم!!!

آخر مگر نمیشود همه به دنبال کار خویش و به فکر پیشرفت خود  باشند و کاری به کار کسی نداشته باشند.باور کنید این تنگ نظری ها شهر را به ورطه نابودی نه از لحاظ پیشرفت بلکه از لحاظ اجتماعی و سیاسی خواهد کشاند.

میدانم که بسیاری متوجه حرف ما نشدید؛ مشکلی نیست ؛چون اگر متوجه شده بودید اسم وبلاگ دیگر پوکته حبر نبود!!

داشتن پول و ثروت = کسب احترام؟!

  تا حالا به این موضوع دقت کرده اید که در جامعه جدید نیکشهری و البته در کلیه جوامع  رفتارهای اجتماعی گذشته رنگ باخته است و در این جامعه تغییر شکل یافته فقط یک چیز مهم شده هست و بس وآن ثروتمند بودن هست ؛وحتی این پول چنان کاری با پیروان سینه چاکش می کند که آنها را از مواضع گذشته خود پایین میکشد ,بگذارید واضع تر بگویم به عنوان مثال در همین نیکشهر از نوجوانی تا جوانی یک شخصی را با لقب بسیار بدی صدا می کردند ؛البته که کار بسیار بدی بوده؛ولی همین شخص با توجه به نوع تجارتی که داشته توانسته ثروت زیادی رو گرد آوری کند ,و به محض اینکه خبر پول دار شدن وی به گوش این سینه چاکان پول و ثروت رسیده است رفتارشان با وی با چنان درجه ای عوض شده است که هنوز این چرخش ادامه دارد و نمیتوان برای آن درجه ای تعیین کرد. که حتی در بعضی از مجالس از وی به عنوان "واجه ...."یاد میشود و با چنان لحنی از وی سخن می گویند که گویی این فرد نه آن فرد بلکه فرد دیگری است!!,البته که ما نه مخالف ثروت کسی هستیم و نه مخالف احترام گذاشتن یا نگذاشتن کسی !بحث ما فقط سر این هست که چرا به فرد احترام گذاشته نمی شود و به پول او احترام گذاشته می شود, همین!! متاسفانه در جامعه ما افرادی حضور دارند که فقط به دنبال افرادی را میافتند که پول بیشتری داشته باشند ,و اگر زمانی با شخصی به واسطه پول او ارتباط داتشته اند به خاطر نداشتن همین  پول دیگر به وی آن طور که باید احترام گذاشته شود ,احترام نمی گذارند. و این هست درد امروز جامعه ما و کلیه جوامع.

البته که شاید خود من نیز جزء همین دسته سینه چاکان باشم!!!

رفتار بسیار زننده پرسنل بهداشتی و درمانی با مردم

قبل از هر سخنی در ابتدا باید از زحمات این قشر خدمتگذار جامعه تشکر کرد که به نوعی تضمین کننده سلامتی مردم می باشند؛اما مسئله ای که ذهن من را از زمان طفولیت!!! تا به امروز درگیر کرده است رفتار تند این قشرهست. که بیشتر شامل پرسنل درمانی در بیمارستانها می باشند،که همیشه با یک نوع لحن تحقیر آمیز و زننده با همراهان بیمار و حتی خود بیمار برخورد می کنند ؛در گذشته دلیلی که برای این رفتار گفته میشد غیربومی بودن پرسنل بود اما در حال حاضرهم که پرسنل بومی به روی کار آمده اند به قول معروف همان آش هست و همان کاسه!!! گویی که این رفتارها را از پرسنل سابق به ارث برده اند؛ولی جالب تر آنکه نه تنها یک پرستار بلکه خدمه یک بیمارستان نیز با آنچنان لحنی صحبت می کند که انگار فرماندهی ارتش سرخ روسیه  را به عهده دارد.

واین نوع رفتارها نه تنها در نیکشهر بلکه در تمامی بیمارستانهای استان با شدت کم و زیاد رایج می باشد که در خصوص  بیمارستانهای نیکشهر و چابهار کار از کم و زیاد گذشته هست .و پرسنل آن از بومی تا غیر بومی ؛انگار مطالباتی از مردم دارند که تا ابد الدهر هم به پایان نخواهند رسید.حالا از پول شیرینی ماماها که از مردم به خاطر؛ انجام وظیفه ای که در قبال آن دولت به آنان حقوق میدهد ؛ طلب می کنند بگذریم که به امری عادی در مراکز تسهیلات زایمانی بدل شده هست که با توجه به شنیده ها این نوع رفتار در تسهیلات زایمانی مرکز قصرقند چشمگیرتر هست ؛ولی چون این پول با رضایت پرداخت می شود نوش جانشان!!!! اما کار ناپسندیست!

حالا چطور می شود افرادی که به بیمارستانهای خارج از استان مراجعه نموده اند از سطح خدمت رسانی که بگذریم از نوع رفتار پرسنل چنان ذوق زده می شوند که در بعضی مواقع بیماری خود را فراموش کرده و به جای درمان به گشت و گذار در آن دیار می پردازند!!!!

انتظاری که از مسؤلین بومی نظام بهداشت و درمان نیکشهر نمی رود ولی لااقل از پرسنل بومی این انتظار وجود دارد که در نوع رفتار خود با مردم دیار خود تغییر نگرش اساسی داشته باشند؛به امید آن روز!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطلب جای سخن زیاد دارد ولی با توجه به کم حوصله بودن من دیگر تا همین جا بس هست!!

 

تحلیلی بر حضور کاندیداهای شهر؛تحول در شهر با آمدن اساتید و بانوان

با سلام خدمت خوانندگان وپیگیر کنندگان این وبلاگ ؛که فکر کنم به تعداد انگشتان یک دست رسیده باشید؛ با توجه به درخواستهای مکرر شما عزیزان !! در خصوص انتخابات شوارای شهر قصد داریم تا زمان انتخابات تحلیلی بر کاندیداهای محترم و علت حضور آنها داشته باشیم امیدواریم برشما 5 نفر تاثیر گذار باشیم!!!


تحول در نیکشهربا آمدن اساتید و بانوان

در این دوره از انتخابات شورای شهر شاهد اتفاقی بزرگ و حتی باید بگوییم بی نظیر بوده ایم و آن هم حضور افرادی از قشراساتید و بانوان تحصیلکرده جامعه نیکشهری به عنوان کاندیدای عضویت در شورای شهر می باشد.که در دوره های قبل کمتر شاهد آن بوده ایم و یا اصلا چنین مواردی نبوده که شاهد آن بوده باشیم!!که در بین کاندیداهای شورای شهر اشخاصی با تحصیلات عالی حضور داشته باشند.و یکی از این اشخاص از بانوان تحصیلکرده شهر باشد که به عنوان نماینده بانوان شهر نیکشهری که تا 15 سال پیش به جرات میتوان گفت حتی یک شخص با مدرک کاردانی در بین آنان وجود نداشت و تحصیل بانوان در دانشگاه به عنوان یک تابو تلقی میشد؛در این دوره از انتخابات شرکت کرده است تا ببیند میتواند راه را برای دیگر بانوان شهر باز کند تا مثل تحصیل بانوان در دانشگاه این تابو هم شکسته شود و در اینجا این سوال پیش می آید که آیا جامعه نیکشهری قبول خواهد کرد حضور یک زن را در این موقعیت اجتماعی ؟

همانطور که حضور یک خانم با مدرک کارشناسی ارشد در بین کاندیداها تعجب برانگیز بود ؛حضور یکی از اساتید محترم نیز تعجب برانگیز بود شاید با خود فکر کنیم به چه دلیل شخصی که هم موقعیت اجتماعی مناسبی در شهر به واسطه موقعیت شغلی اش دارد؛و هم شغل وی طوری نیست که به  مانند بعضی ازاشخاص همیشه حاضر در این شورا از راه توسعه شهر کسب درآمدی داشته باشد!!

آیا در اهداف حضور وی میتوان چیزی جز توسعه شهر یافت؟ !! اگر دقت کرده باشید شهر نیکشهر بعد از زمان حضور مرحوم حاج شیردل باور به عنوان شهردار بدون هیچ اغماضی میتوان گفت که تغییراساسی در آن ایجاد نشده است.و اگر کمی ریزتر نگاه کنیم در دوره هایی که اشخاصی با وجهه مناسب تری در شورای شهر حضور داشته اند شهر به خود پیشرفت های بهتری دیده است ،و آن هم به این دلیل بوده است که دیدگاه آنان فراتر از دید شخصی و مال اندوزی و قوم گرایی بوده هست.چرا راه دوری برویم ترکیب همین دوره پیش گواه همه چیز هست!!!!!!!!!

امیدواریم حضور افراد تحصیلکرده واقعی!!!در آینده بیشتر شود ولی چه سود که ملاک انتخاب در شهر نیکشهر نه بر اساس لیاقت و کارایی بلکه براساس قومیت می باشد ؛و افرادی هم که از لحاظ قومیتی در شهر ضعیف می باشند به واسطه توانایی مالی که دارند مردم را به سوی خود از نقاط مختلف شهرستان و روستاهای اطراف جذب می کنند همانند آهنربایی غول پیکر!!

طبابت یا تجارت

دقت کرده اید تمام پزشکانی که در سطح شهرستان نیکشهر در حال خدمت رسانی به مردم یا به نوعی حساب بانکی خود هستند!! البته که حق آنهاست و نوش جانشان اما آیا خوردن سوگند خدمت صادقانه به مردم فقط یک عمل ظاهری است واقعا چرا تمام پزشکانی که در سطح شهرستان نیکشهر کار می کنند فقط به علت اینکه جای دیگری برای آنها خالی نبوده است و یا بالا تر بودن حقوق پرداختی به آنها در این شهرستان تصمیم به کار در این شهر با مردمان شریفش گرفته اند و خدمت به مردم در چه سطحی از افکار آنها برای انتخاب نیکشهر برای کار قرار داشته است و یا فقط به فکر راحت طلبی و مال اندوزی هستند.باز هم می گوییم نوش جانشان!! اما با همین احوالات چه منتی بر سر مردم می گذارند که کسی به شهر شما نمیاد و ما فقط برای خدمت به شما آمده ایم در حالی که شخصا سراغ دارم در بعضی روستاهای دور افتاده بعضی از پزشکان پول دارو و ویزیت بیماران محروم و مظلوم را با تعرفه آزاد حساب می کنند.واقعا که!!!!! در حالی که همان مردم بی خبر از همه جا چه عزت و احترامی برای وی قائلند!!! خب چه می شود کرد.اما چرا فقط در شهر ما اینچنین هست و پزشک اورژانس به جای اینکه در سر شیفتش حاضر باشد؛در جای دیگری در پی ساختن خویش است.باز هم واقعاً که!!! دوستی می گفت برای عمل پای فرزندش به بیمارستان چابهار مراجعه کرده بوده و پزشک جراح به وی گفته بوده برای عمل 1/5 میلیون می گیرم و البته 500 پیش.مگر خونه معامله می کنی مردک(با احترام به همه پزشکان)؛ در حالی که این فرد با مراجعه به یکی از استانهای همجوار پای فرزنش را با فقط 80 هزار تومان هزینه بیمارستان عمل کرده است و پزشک با شرف از گرفتن حق عمل خود از این فرد صرف نظر کرده است! این مثال را تعریف کردم تا متوجه سطح خدمات رسانی پزشکان محترم به حسابهای بانکی خودشان باشید.

یا همین چند روز پیش پزشک اورژانس با 2 ساعت تاخیر در سر شیفت حاضر شده است.اما از همه بدتر اینکه پزشک قبلی چطور بدون حضور پزشک شیفت بعدی ترک پست کرده ؛جدا از سیستم اداری این پزشک اینقدر وجدان کاری خود را در حساب بانکی اش خلاصه کرده که به فکر مریض بدون پزشک نبوده است.!!

تغییر کاربری

همانطور که میدانید اساس مطالب این وبلاگ بر اساس طنز بیان شده اند که به نظر ما خیلی هم عالی بیان شده اند؛و باعث شد که سبکی نو در وبلاگ نویسی محلی طلوع کند و دوستان دیگر نیز یاد گرفتند که می توانند بر اساس احترام به دیگران هم می شود با افراد شوخی کرد!!و ما از این بابت به خودمان افتخار می کنیم!! اما از این به بعد اوضاع متفاوت خواهد بود چرا که با بوجود آمدن وبلاگ های فعال و نقادی همچون حق گو؛ دیگر جای ما در نوشتن این نوع مطالب نیست؛و باید طوری دیگر نوشت اما همچون گذشته نوشت!!برای مشتاقان بسیار زیاد این وبلاگ که خدا را شکر به تعداد انگشتان یک دست رسیده اند!! همین تعداد پیگیر کنندگان وبلاگ مایه دلگرمی ماست!!!!!!!!!

حضوری چند باره

برای چندمین بار پیغام حضوری دوباره رو می دهیم و احتمالاً بسان گذشته می گذاریم و می رویم!!البته امیدوارم ایندفعه سیل مشتاقان و سینه چاکان این وبلاگ!! که تعدادشان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد!! رو نا امید نگذاریم.منتظر خبر های تازه تری از ما باشید.

پزشک خانواده محصول حفظ سلامت خانواده!!!!!

واقعاً که!!چطور می شود از سلامت یک خانواده چنین محصول پر هزینه ای بیرون بیاید!!محصولی به نام پزشک خانواده با آن همه دبدبه و کبکبه!!

آقایان مجری طرح پزشک خانواه در سطح شهر نیکشهر تبلیغات و تهیه بنر خوب و عالی است اما نه با چنین اشتباه واضع در استفاده از یک کلمه به نام محصول به جای مسئول!! و نصب آن بر ورودی شهر تا همگان بر این شاهکار نظری بیاندازند.و اتفاق جالب اینکه شبکه بهداشت نیکشهر دارای نیروی روابط عمومی نیز است که وظیفه ایشان به نظر شما نباید کنترل چنین مواردی نیز باشد!!یا نه فقط ...........باشد.وحتی نمونه این بنر در خود این اداره نصب است.به نظر شما پزشک خانواده محصول حفظ سلامت خانواده است؛یا مسئول حفظ سلامت خانواده است.باز هم واقعاً که!!!!!!!

خبرنگاری که جلوی دوربین حرف نمیزند!!!

به به!! چقدر شیرین گزارش می کند!!،هر شب یه گزارش از وی در تلویزیون پخش می شود؛مطمئناً منظور ما خبرنگار بین المللی!! شهرستان نیکشهر نمی باشد بلکه جناب آقای اربابی خبرنگار آماتور شهرستان سرباز می باشد؛که از کوچکترین جنبه های گردشگری و فرهنگی شهرستان سرباز جهت تهیه گزارش نمی گذرد!! اما متاسفانه دریغ از تهیه تنها یک گزارش در سال از آقای کریمی تنها گزارشگر فعال و رسمی صدا وسیما در شهرستان نیکشهر،اگر هم گزارشی از وی پخش می شود وی به نظر خجالت می کشد جلوی دوربین حرف بزند و صدای وی را تنها در روی تصویری که پخش می شود می شنوید و لاغیر.

واقعاً در شهرستان نیکشهر با این همه گستردگی و استعداد نمی توان یک خبرنگار پر کار و پر تلاش همانند آقای کریمی ؛البته نه خجالتی مثل وی پیدا کرد.؟می شود پیدا کرد اگر مسئولین مقداری از آن چیزی که وبلاگ شهر من نیکشهر نوشته(از اندیشه بد خون از دهان می چکد) دوری کنند.

چرا ما نباید از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان نیکشهر جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده درست و بهینه نماییم؟

واقعاً چرا هر کس را در جای خودش و بجا استفاده نکنیم؟

و چرا تصمیم نادرست یک مدیر را مدیران بعدی نه تنها اصلاح نکنند بلکه در جهت تکمیل آن تلاش فراوانی انجام بدهند و به جای اینکه نتیجه عمل خود را ببیند برای رسیدن به کرسی مجلس در میانه راه مسئولیت خود را رها کرده تا دود نتیجه اعمالشان  به چشم مردم و جانشینان موقت وی برود!!


مگر ما ويكي ليكسيان دل نداريم؟

آقا ما هم هستيم همانند شما،البته يك انسان!!،انسان هايي فكور،بادانش،سخنور،جاه طلب،بزرگوار،هندوانه زير بغل خود گذار،درست است ما ناشناس هستيم ولي هستيم!!!!،تاثير گذار تر از شما ومحبوب تر از شما؛ما هم هستيم يك وبلاگ نويس ،چطور از ما تقدير لفظي نمي شود،مگر ما ويكي ليكسيان دل نداريم،مگر ما چه كمتر از رستم نشانان داريم،حتي ناغافل از فتنه زهي ها هم تقدير مي شود اما از ما كه روي صلح زهي ها را هم شرمنده كرده ايم تقدير نمي شود،ولي ما خود به خويشتن مدال افتخار ،احترام ،شجاعت و لياقت را مي دهيم!!!،البته شايد،آن هم شايد روزي اين مدال شجاعت را به مدير سابقاً شجاع ويكي ليكس بدهيم.البته جدي نگيريد،سايت پوكته حبران است ديگر!!

كاشف اولين مسير دو نرخي كيست؟

اگر انتقاد كنيم ميگويند همدست آن دوبرره پس پور هستي ولي چه كار كنيم هميشه آدمهاي مهم هستند كه به آنها اتهام زده مي شود از جمله آقاي فتنه زهي جهت راه اندازي سايت فرمانداري برره،دوستان در خواندن نوشته فوق دقت نمايند.!!!!!!

اكثر مردم ما حداقل يك بار سفر با اين تاكسي هاي برون شهري را تجربه كرده اند و اكثريت از نرخ تعيين شده ناراضي هستند،حتي خود اين رانندگان نسبتاً شريف.!!! و شما در هيچ كجاي كره زمين چه عرض كنم حتي در كهكشان راه شيري نيز نميبينيد و نخواهيد هم ديد كه مسيري موقع رفت 7000 تومان باشد و در موقع برگشت 8000 ت .و ما كاملاً مفتخريم كه شهرستان نيكشهر و ايرانشهر به اين امر مهم و غير ممكن دست پيدا كرده اند و شعار ما مي توانيم را در عمل اجرا كرده اند و حتي اين موضوع بايد در گفتمان جهاني راه پيدا كند و جهانيان پي به اين كشف عظيم رانندگان نسبتاً محترم اين مسير ببرند.

چرا بايد اينطور باشد؟كجاي كشور براي يك مسير 150كيلومتري 7000ت از مردم ميگيرند،چرا بايد نظارتي نباشد.چرا نبايد فرمانداري كه براي رفاه مردم تلاش مي كند در اين موضوع دخالت كند.و چرا نبايد براي هميشه اين موضوع را حل كند،در هر صورت بيشتر مسافران اين مسير از شهروندان نيكشهري هستند و ما از فرمانداري نيكشهر انتظار حل اين معضل را داريم؛نه فرمانداري ايرانشهر.و اين شركت مسافربري كه در اين مسير فعاليت مي كند به جاي اينكه به فكر رفاه حال مسافران باشد به فكر پر كردن جيب خود مي باشد.و حتي حاضر است رانندگان بدون گواهينامه را بپذيرد و با وسايل نقليه آنها با جان مسافران بازي كند.به  هر حال ما كه گفتيم؛ شما بايد پيگير باشيد،عزيزان مشغول در ارگانهاي ذيربط؛به جاي اين همه زيرآبي رفتن يه كم به فكر مردم نيز باشيد.

موجودي به نام دوبرره پس پور

باسلام ،سلامي به گرمي شر حبران نه سلامي به سردي پوكته حبران.

مي خواستم ديگر ننويسم يعني به نوعي ديگر نمي خواستم چرند و پرند بنويسم؛به خاطر اين همه از هم گسيختگي و فضاي بدبيني كه وجود داشت.خب بالاخره  هم با اينكه سن وسالي از من گذشته براي خودم هنوز ايده آل هايي رو قائل هستم.از دوستاني كه متوجه اين نوشته من نميشوند واقعا معذرت مي خوام.خب زندگي بدون چرند و پرند نوشتن هم نميشود!!!!!!.

مسئله اي كه باعث شد دوباره به روي به نوشتن بيارم اين آقاي دوبرره پَس پور بود كه يك وبلاگ نويس نورسيده و به بلوغ نرسيده اي هست كه واقعا تمامي وقت، استعداد و هوش و ذكاوت نداشته ي خودش را صرف نوشتن اين مطالب واقعاً زشت،زننده و غير آخلاقي نموده است.ايشان اگر اين همه هوش و ذكاوت نداشته اش را در راه ديگري به كار مي بست به نظر من مي توانست براي خودش يك جواد خياباني باشد در عرصه رسانه.!!!!

وبلاگ پوكته حبر با اينكه به صورت ناشناس فعاليت مي كرد اما تا كنون به خود اجازه تخريب شخصيت و توهين به افراد را نداده است.ولي انتقاد كرده ايم و باز هم اگر اميدي باشد انتقاد خواهيم كرد.و سخن آخر ما با اين آقاي دوبرره پس پور اين است شما كه اسم زيباي شهر را به نام ...شهر تغيير داده ايد خود برازنده ي دو حرف اول آن هستيد با كمال احترام و افتخار.!!!!

زمین خواران واقعی شهر

نظر یک شهروند نیکشهری:

چند وقتی است که بحث زمین خواری در شهر نیکشهر در جریان است البته بیشتر از چند وقت که از همان اول بگوییم که سالهاست این موضوع نقل محافل مردم در شهر نیکشهر از پیر و جوان و کودک و نوزاد گرفته تا سهراب باغبان معروف بام نیکشهر؛واقعا به چه کسی می توان گفت زمین خوار آیا فقط به کسی که زمینی بایر را صرفا جهت آبادانی و رونق شهر تصرف کند باید بگوییم زمین خوار؛ یا به مردمانی باید گفت زمین خوار که اجدادشان در طول تاریخ کلیه زمینهای آباد شهر را تصرف کرده اند و باعث بوجود آمدن نوعی حس نفرت خاموش نسبت به خود شده اند؛ که زمان روشن شدن شعله های این نفرت کی خواهد بود؛ خدا میداند. 

 به نظر من زمین خواران واقعی شهر این گروه غالب بر شهر میباشند؛نه گروه خاصی  که در حال حاضر متهم به زمین خواری هستند.

....................................................................

خب به هر صورت ما نظر این شهروند محترم نیکشهری را محترم شمرده و منتشر کرده ایم.و حالا قضاوت با شما همشهریان است.

سرقت در شهر

مدتی است که دزدان مردم شهر نیکشهر را کلافه کرده اند و سرقت های مکرر امان مردم را بریده است.

بسیاری از شهروندان نیکشهری از افزایش روز افزون دزدی ها در نقاط مختلف شهر نیکشهر شکایت دارند.  همه روزه چندین مورد دزدی های مختلف در شهر نیکشهر توسط سارقان دیده می شود و هیچ توجهی از سوی متولیان امر نیز صورت نمی گیرد. در همین حال همه میدانیم اکثر دزدی ها در سطح شهر نیکشهر کار افراد معتاد است.

چند روزی میشه که در شهرمان خبرهای گوناگونی در رابطه با دزدی می شنویم متاسفانه با خبر شدیم مدرسه آیت الله خامنه ای رو سرقان تخلیه و هر گونه اسباب و وسایل ممکن خصوصا کامپیوتر رو ربوده اند!!! هفته پیش هم با خبر شدیم که دزدان اداره مسکن و شهرسازی نیکشهر رو خالی کرده اند از مدارک و اسناد اداره گرفته تا وسایل خانه، طلا و چیزهای گرانبهای دیگر رئیس اداره ؛ مثل اینکه کسی جدی نگرفته بود.
در حالی که از گوشه و کنار نیز اخباری مبنی بر سرقت موتور و... از سایر محلات شهر نیکشهر به گوشمان رسیده است.
و حتی دزدی در خانه رئیس دادگاه!!

همه روزه هم که میشنویم چندین راس بز و گوسفند چاق و چله توسط افراد ناباب به سرقت رفته است.!!
البته این دزدی ها مثل اینکه در شهر عادی شده از دزدی ادارات ، منازل و مغازه ها گرفته تا دزدان موتور سیکلت ، بز و گوسفند، سیلندر گاز تا دزدی دمپای و کفش دزدی از  منازل و هر چیز دیگری که در دسترس شان باشد.
اما این سرقت ها تا به اینجا پایان نیافته بلکه روند رو به رشد به خود گرفته است.
ولی متاسفانه هنوز خبری از دستگیری سارقان نیست!!
مردم شهر انتظار دارند دستگاه های ذیربط  هر چه سریعتر این ناامنی را در نطفه خفه کنند و دزدان را به دستگاه عدالت بسپارند.
آیا این روند دزدی های اخیر در شهر عجیب نیست؟؟
سرقت مدارس و ادارات در طول یک هفته مشکوک به نظر نمی آید؟؟
اینها حکایت از جرایمی سازماندهی شده دارد، تا شهر نیکشهر رو ناامن جلوه دهند!؟
لذا از تمامی سازمانهای ذیربط و  مسئول خواهشمندیم که هر چه سریعتر ریشه و بنیان این جرایم را شناسایی و از بین برده و امنیت و آسایش را به شهر بازگردانند؛نه اینکه بروند راه مواصلاتی شهر را بر مردم ببندند.!!!! عجب!!!!

خاطر نشان میکنیم دبیرستان آیت الله خامنه ای بین دادگاه و نیروی انتظامی قرار دارد!!!!!!

باز هم  زمین خواری

جلوگیری از پروژه خوابگاه شبانه روزی و رستوران مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نیکشهر توسط زمین خواران شهر که اینقدر در این خصوص شهرتی جهانی پیدا کرده اند که فکر نکنم نیازی به ذکر اسامی گرانبهایشان باشد.


با پیگیری خبرنگار پوکته حبر چندی پیش با خبر شدیم که زمین خواران مانع ساخت و ساز پروژه احداث خوابگاه شبانه روزی و سلف سرویس این مرکز شده اند این زمین که در مجاور فنی و حرفه ای(زمین بین هواشناسی و عیدگاه) چند سال پیش توسط مسکن و شهرسازی نیکشهر برای گسترش فنی و حرفه ای واگذار گردیده است.
اما ادعای زمین خواران این است که حدود 15سال پیش برای این زمین برنامه ریزی کرده و چند کامیون بار سنگ در داخل زمین تخلیه و بعد از این درخواست ایجاد پمپ بنزین در همین مکان کرده اند اما طرح شان توجیه نداشته و نتوانسته آن را به اجرا بگذارند. اما ادعایشان همچنان پا برجاست که اگر ما موفق به ایجاد جایگاه سوخت نشده ایم اما زمینی که برای آن سنگ آوردیم را تساحب شدیم.
حال یک ماه از کلنگ احداث پروژه 6ماهه گذشته است و همچنان زمین خواران کوتاه نیامده حتی شکایت خود را به دادگاه برده اند و پرونده در آنجا پیگیری میشود. شنیده ها حاکی از از آن هست که زمین خواران در این پرونده پیشرفت بیشتری داشته اند!!!
به نظر من یکی از عوامل زمین خواری عدم نظارت کافی برخی از مسئولین در جهت حفاظت از اموال عمومی وبیت المال است. و همچنین یکی از مهمترین عواملی که موجب ایجاد زمین خواری می شود همین وجود رانتها ست.

و این داستان همچنان ادامه دارد...

خاطر نشان میکنیم چندی پیش به مناسبت هفته معلم، کلنگ احداث خوابگاه شبانه‌روزی و رستوران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نیکشهر توسط اژدر ولیخانی معاون اداری پشتیبانی سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولین شهرستان به زمین زده شده بود.

که اژدر ولیخانی افزوده بود: خوابگاه شبانه‌روزی فنی و حرفه‌ای نیکشهر در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنای 674 متر مربع در دو طبقه و با صرف اعتباری قریب به 700 میلیون تومان از محل اعتبارات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان به اجرا در می‌آید. مدت زمان اجرای این پروژه شش ماه است و امیدواریم تا نیمه دوم امسال احداث، تجهیز و راه‌اندازی شود
از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در رابطه با زمين‌خواري: «من گاهى به ارتفاعات مي‌روم، از آنجا نگاه مي‌كنم، مى‌بينم چه اتفاقى دارد مى‌افتد. بارها هم به شهردارهاى مختلف اين مطلب را گفتم. البته فقط‌ كار شهردارى نيست؛ مجموعه‌هاى مرتبط با شهرسازى، مجموعه‌هاى مرتبط با مراتع، همه بايد همكارى كنند....»
چرا رهبر معظم انقلاب در این خصوص بسیار حساس شده اند ؟! به نظر می رسد اغفال بسیاری از مسئولین ازپدیده زمین خواری با عث شده است که رهبر معظم انقلاب در این رابطه هشدار جدی داده اند تا دیر نشده مسئولین به فکر حفاظت از بیت المال باشند .