ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من
ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من

زندگی امروز

بهر سفری نامعلوم بسته ام چمدانم را  

ایستگاه به ایستگاه که با سوز سرمای پاییزی 

پرطنینتر میشود صدای شلاق غربت  

گرد غروب در دهکده های ناآشنا ثقیلتر میکند غم را 

مرا به ژرفای تاریخ عمرم میکشاند بادبادک کودکان خندان

در روزگاری نه چندان دور از ذهن 

اما با فاصله ای عمیق با کارزار امروز زندگی 

که با پاهای خاک خورده دوان بودیم پی توپ لاستیکی گریزان  

اما فارغ زغصه جا و نان 

لیک الیوم که نان تندتر میتازد زساقهای لرزان ما  

ما تمام زمین را درمینوردیم پی آن 

وسپیدی بناگوش یاد آور است جرس سفری سخت را  

اما ما ز پی غصه آب و نان و جا 

تجربه میمکنیم برزخی زمینی را 

                                                       عزیزی ۲۵ مهر۱۳۹۰

وداع نخست وزیر محبوب ترکیه با مادرش

به  

     خانم تنزیل اردوغان مادر 88 ساله رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که صبح روز جمعه درگذشت، ساعاتی قبل و طی مراسمی با حضور چند تن از مقامات و شخصیت‌های کشورهای جهان در گورستان Karacaahmet استانبول به خاک سپرده شد  

 

        و این عکس در زمان حیات مادرش 

 و دانلود ویدیو گریه اردوغان در نماز جنازه مادرش

وقوع جنگ بین آنکارا(ششمین)وتل آویو(دهمین)ارتشهای جهان

 

دو هفته پیش ترکیه سفیر اسرائیل را از خاک خود بیرون کرد و هفته گذشته نیز به طرز موهنى جهانگردان اسرائیلى را در فرودگاه مورد بازرسى قرار داد.

به گزارش مهرپرس و به نقل از العربیه: از سوى دیگر آنکارا همکارى تجارى و امنیتى خود را با تل آویو به حال تعلیق درآورده و بارها تهدید نموده که ناوهاى خود را براى حمایت از کشتى هاى کمک رسانى به مردم غزه، گسیل خواهد داشت. علاوه بر اینها ترکیه قصد آن کرده که با بخش شمالى قبرس براى کشف کانهاى گاز همکارى کند و به شرق مدیترانه کشتى بفرستد.

جنگنده های ترکی 

اما خطرناکتر و حساس تر از همه این اقدامات براى اسرائیل، مطلبى است که روزنامه ترکیه اى "استار گازیت" پرده از آن برداشته است. این روزنامه نوشت: نیروى هوایى ترکیه با کمک مؤسسه "آسلسان" متخصص در ساخت سیستم هاى نبرد الکترونیک، اقدام به تغییر سیستم الکترونیکى موجود در هواپیماهاى "اف 16" خود کرده است. در بیش از 250 هواپیما از این نوع که ترکیه دارد، با این سیستم که "IFF" نام دارد، هواپیماهاى اسرائیلى "دوست" شناخته و تعریف شده اند. لیکن اکنون بطور اتوماتیک اف شانزده هاى ترکیه اى هواپیماهاى اسرائیلى را "دشمن" تلقى خواهند کرد. طبق آیین نامه ارتش ترکیه نزدیک شدن هواپیماى دشمن به فاصله اى معیّن، خلبان را ملزم به نبرد مى کند و او نباید منتظر دریافت دستور از بالا بماند.

همکارى استراتژیک ترکیه – اسرائیل طى دو سال گذشته به جنگ سرد تبدیل شده و مى رود که به نبردى "ولرم" تغییر شکل دهد. البته امور بسیارى مانع آن مى شود که این دو کشور به نزاعى آتشین روى آورند. اما بعید نیست در گوشه و کنار، برخوردهایى خشن بین دو طرف پیش آید. حال باید دید توازن قوا بین این دو چگونه است؟

کوسه ماهی ترک و ساردین اسرائیل 

نخست باید بدانیم که ترکیه و اسرائیل هیچگونه مرز مشترکى باهم ندارند. اما مسافت بیت این دو را یک هواپیماى اف 16 بطور معمول در 10 دقیقه مى پیماید، زیرا نزدیکترین نقاط این دو کشور به یکدیگر 450 کیلومتر فاصله دارند.

ادامه مطلب ...