ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من
ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من

طلوع آزادی

تقدیم به جنبش های شمال افریقا و حوزه خلیج فارس 

 

آیا میشود جلوی باریدن باران را گرفت 

یا که مانع شد ز تابیدن خورشید


آیا کوه ی  است که نکند انعکاس ، فریاد را

یا که هست سرزمینی تهی باشد ز اکسیژن


آیا هست فرهنگ لغتی که در آن نباشد واژه آزادی

یا که هست افیون مقدسی که پی آن نباشد بیداری


میباریم


می تابیم


می خروشیم


تا که تولد یابد ندای آزادی با نفس های عمیق

جوانه زند ، چو مرجان بر تمام گستره ساحل


خاک کنیم افیون ایدئولوژی خشک خاکستری را

که در ورای ظلمت شب یلدای تماشایست طلوع


                     01/01/1390 عزیز بلوچستانی قصرقند

نظرات 16 + ارسال نظر
نسرین بهجتی دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:10

سلام یاد شعرهای پاپلو نرودا افتادم به همان لطافت و با همان تشبیهات ... وجود شما و اشعار نابتان باعث افتخار ماست موفق باشید

نسرین بهجتی دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:11

سال نو بر شما مبارکباد

مجید نوشیروانی سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:26

سلام !
سال نو مبارک !
ممنون از دعوتت . لطفا؛ دعوت برای خوانش شعرهایت را خصوصی نذار تا بقیه دوستانی هم که کامنت شما رو می بینند بیایند و بخونند .
شعر قشنگ و با اندیشه ای بود . خواندم و لذت بردم .
فقط در سطرهای ۳و۴و۵ به جای کلمه ؛ است ؛ لطفا؛ ؛ هست ؛ بنویس . زیرا است فعل ربطی است و در اینجا سخن از وجود و
هستی است و باید واژه ی ؛ هست ؛ را نوشت .

با سپاس و احترام

داش سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:15 http://www.gadrooshia.blogsky.com

قشنگ بود خیلی.وجود شما واشعار نابتان به قول خانم بهجتی واقعا مایه ی افتخار ماست.موفق باشی نازنین .

شمیم عزیزی چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 http://3tareyemashreghi.blogfa.com

سالی توامان با شادکامی و بهروزی برایتان آرزو می کنم

یاسین جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:01 http://www.javanan-e-parsi.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
اولین آپ رو با عنوان "تکرار روزها... " در سال جدید آغاز کردم!
دوستان اگه دعوت منو پذیرفتید و بهم سر زدید لطفا در قسمت درباره ی وبلاک رو هم بخونید خواهشا!
دوست داشتید در نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید!

خادم شهدا یکشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:21 http://www.valfajre3.blogfa.com

ممنون از مطلبتون خوب بود.
ادامه راه شهدا کمتر از شهادت نیست (مقام معظم رهبری )
سلام دوست عزیز
سال نوتون مبارک
اگه امکان دره یه سری هم به وبلاگ ما بزنید و با نظرات و انتقادات منصفانتون مارو در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری کنید و با نام عشق لینکش کنید تا بقیه دوستانتون هم بتونن استفاده کنن و بهشون این وبلاگ رو معرفی کنید.امیدواریم این وبلاگ بتونه برداشتن قدمی خیلی خیلی کوچیک در راه خدا برای ما و شما دوست عزیز باشه .اگر لینکم کردید حتما اطلاع بدید تا ماهم شما رو لینک کنیم.
امروز برای شهدا وقت نداریم
ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم
با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است
ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم
امیدوارم در پناه خدا و آقا ولیعصر (عج) همیشه موفق و سربلند باشید .
التماس دعا ....
[گل]

خادم شهدا دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:28

سلام برادر
ممنون که سرزدی
ما هر دومون مسلملنیم و کتابمون هم یکی هستش پس هرکدام از ما که خدایی نکرده به دیگری توهین کنه معلوم میشه که اصلا مسلمان نیست . من حدود ۱۵ نفر دوست اهل سنت تو دانشگاه دارم .در ضمن من اسمم رو مثلا گذاشتم خادم شهدا و برادرای اهل سنت هم برای این مملکت شهید دادن پس من اگه قبول کنن خادم همشون هستم.
منتظر حضور دوباره و گرمت هستیم.
التماس دعا ...

مژگان بانو چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:46 http://www.mozhganbano.blogfa.com

سلام بزرگوار

شرمنده برای تاخیر[خجالت]

سال نو مبارک.

امیدوارم سال جدید برایتان همراه با سربلندی، سلامتی و پر پولی باشد.

ممنون که بیادم بودید.

[لبخند][گل]

یاسین پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:19 http://www.javanan-e-parsi.blogfa.com

سلام دوست گلم
آپ کردم با عنوان "زندگی کنید و بیاموزید و آموخته هایتان را به دیگران منتقل نمایید." (قسمت ششم)
اگر شما هم در زندگی خود به نتایجی رسیدید برای من در نظرات بنویسید.
یا علی

خادم شهدا یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:27 http://www.valfajre3.blogfa.com

سلام
با مطلب جدید آپم.
منتظر حضور گرم و نظراتتون هستیم.
التماس دعا... [گل]

Anvar دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:53 http://anvarmihandost.mihanblog.com

سلام آقای عزیزی،افتخار می کنم که با یک بلوچ هم صحبتم من خودم تهرانم اما بلوچستان را دوست دارم
شما با افتخار لینک شدید.

محمدر..... سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:08

سلام دوست عزیز شعر تو خواب ظهر مرا ربود بسیار زیبا بود به امید آزادی برادران شمال آفریقا..........

ریسی یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 http://reaisidep.blogfa.com

سلام برادر عزیز سال نو رو بهتون تبریک میگم امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشی

وبتون زیباست ممنون میشم بهم سر بزنی

اسی یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:33

چه خبر امان!؟

وب توبی داری!

قالبش رو اگه شادتر کنی بهتره

بلوچ یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:37

انشاه الله روز به روز مسلمانان بیشتر میشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد